Friday 23 May 2014

Jangan Riak

Arini terbaca status seseorang yg bunyi nye macam riak pun ada. Tapi bile baca betul2 tetiba rasa sayu, bukan ape, statement tu macam tuju kat keluarga kami. Hurm, benda2 mcm ni kalau org yg kaki gaduh mmg boleh dibawak bergaduh, tapi dlm hati cuma mampu berdoa supaya Allah sabarkan dan tenangkan sy supaya tak gatal tangan nak reply and comment pjg lebar, kompem boleh gaduh tak baek2 dah...huhu...

Seriously, sy tertanya2 apakah motif buat status yg bangga diri? Maybe tak ditujukan pada kami, maybe its general statement, but still rasa benda tu boleh mengundang kontroversi..giteww... Arini awak telah melukakan hati saya..ye awak! kalau awak baca blog sy, sy mmg berkecil hati, dan kerana awak, arini saya menangis. Sesungguhnya awak tak tau ape future awak yg bakal terjadi, rendah diri adalah lebih baek, org cakap diam2 ubi berisi, bile da publish satu dunia mengatakan awak bagus, sekaligus memperkecilkan org lain yg tak berapa bertuah seperti awak. U r not in our shoes, so awak tak memahami keadaan or kehidupan kami mcm mana, so bersyukurlah dgn ape yg awak ada, maybe u dunt realize ur statement yg dah melukakan hati kami... Sob sob sob...ye saya tak kaya, saya takde duit yg banyak, kerja sy pun biasa2 aje, tapi sy masih tau utk menghormati perasaan org lain dan seboleh2nye saya cuba menyesuaikan diri dan taknak lukakan hati sesiapa..

Takpelah, mungkin sy kurang meminta maaf, mungkin sy kurang berbuat baek kpd org lain, mungkin sy kurang bersedekah, mungkin sy byk berbuat dosa, jadi skrg, sy mohon ampun kalau selama ni perbuatan sy telah menyakitkan hati sesiapa.

Kite kena kuat lagi berusaha, kena keje keras lagi nih, dan igt! bile dah berjaya, jgn la sekali-kali kite bangga diri, dah riak tak kemana semua usaha & kejayaan tu. Ya Allah, kau peliharalah aku dari sifat riak. Jgnlah aku tersesat. AMINN...


*sayamaafkankamu

No comments:

Post a Comment