Sunday, 29 June 2014

Salam Ramadhan 2014

Assalamualaikum...

Ramadhan datang lagi. Hari ni hari kedua berpuasa dan hari pertama bekerja di bulan ramadhan. Alhamdulillah kite diberi kesempatan lagi utk merasai kemuliaan bulan ramadhan tahun ni =). Sy mengucapkan selamat berpuasa untuk semua umat Islam di seluruh dunia, walau dimana anda berada, semoga kite dapat melipatgandakan pahala dibulan barakah ini. Jangan lupa untuk bangun sahur, walau hanya dengan minum segelas air..make sure bangun ye...free2 je dapat pahala bile kite bersahur, tapi jgn la sebelum tdo makan dulu dan anggap tu bersahur...tu bkn sahur, tu supper namanye...hehe.. Jom kite baca quran dan memahami terjemahan al-quran bermula ramadan ini(pada yg dah lama tak baca tu) dan diharapkan dapat berterusan hingga ke akhir nyawa kite (notabuatdirisendiri)...Amin...

Oh ye...ramadan tahun ni nampaknye cuaca kat Malaysia ni sangat panas..ape kenamanye, el-nino? Ha, so korang kena minum air banyak2, elakkan minum ais dan manis2 ye...

*elakkan pembaziran especially bile ke bazar atau ke majlis iftar... =)

Salam ramadan dari sy sekeluarga, take care!

1 comment:

  1. salam ramadhan ibu okid and family..tc too

    ReplyDelete