Thursday, 16 May 2013

Ri-yaz Heritage & LisAjis Wedding

Assalamualaikum wonderful people!

Baru-baru ni saye sekeluarga bercuti di terengganu, kali ni percutian yang sangat bermakna sebab 1st time hubby menjejakkan kaki ke bumi terengganu and it was also my best friend's wedding! Kebetulan hujung minggu tu adalah Pilihanraya Umum, maka banyaklah bendera/poster dan segala macam replika BN dan parti pembangkang ada disepanjang perjalanan kami ke Kuala Terengganu. Memang di terengganu sgt hebat perang poster mereka ye...terbaeklah! Jom layan gambar 3D2N vacation.

Day 1: Check-in di Hotel Ri-yaz Heritage, Pulau Duyong, Kuala Terengganu

Sampai je di Ri-yaz Heritage Resort & Spa Kuala Terengganu, trus posing...ahaks


Ni gambar dalam bilik, amik bilik katil twin bed sbb bawa mama skali bercuti ~jimat haha

Susah sungguh nak suh Orked senyum pandang camera, tgk mulut dia cakap "nanak" means dont want!

Cousin Orked pun dtg join swimming kat pool Ri-yaz, happy sgt si Orked dapat bermain air, menjerit-jerit, riang sungguh!


Bile nenek suruh naik sbb dah senja, Orked nangis...taknak naik, nak mandi lagi..hahaha, nanti ibu bawa awak g holiday lagi ye sayang

Day 2 : Akad Nikah & Majlis sanding Lisa & Ajis (Masjid Kristal & Kg Tok Kaya)


Kiteorg datang sebagai sebelah pihak lelaki, tema Orange (takleh nak bukak mata, panas sgt cuaca kat ganu ni)

Alolo tomei anak ibu pakai tudung gitew~puji anak sendiri kui kui, kemana je abg thaqif pegi, orked mengekor je 

Eh Aunty Aireen nye baju n tudung sama kaler la ngn Orked... 

Berposing disekitar Masjid Kristal sementara menunggu Pengantin pompuan sampai, lama betul mok Lisa make-up, sampai Ajis sebagai pengantin pun dah lepas gian amik gmbr utk cover wedding sdiri, hehe

Orked dgn abahnye, Abah jadi org penting hari tu =)

Along dan abg Faiz yang kebetulan balik terengganu sbb wedding adik ipar along, dan utk mengundi gak, sama2 dtg utk tgk Lisa & Ajis dinikahkan, plus, Along diberi tanggungjawab utk gubahkan hantaran Lisa & Ajis, makcik kayo lah, dua2 hantaran dorg upah ko kan along...kena bagi 10% kat aku sbb bagi ko banyak business ni, muahaha


Me and Wani, lps ni turn minah ni lak kaweng (wah speaking ganu dah...)

Ha, sapa dah penganting pompuang, mek Sa comey mu...

Lapan tahun aku tunggu mu kaweng, since kite kat UTM lagi korang bercinte...yey, kawin akhirnye ~alhamdulillah

Yeye Moksa kawin, tahun dpn Orked leh dapat kawan kan moksa??

Aku terima Nikahnye...Alhamdulillah, dgn sekali lafaz, Ajis dan Lisa selamat diijabkabulkan ~ehem2, lelaki baju oren tu, serius je muka =)

Nah, 5 dinar, hehe

Nah, cincin -hehe

Salam,cium tangan...Agaknye tu la dialog Ajis kat Lisa,haha

Nak cium sket... =p

Pengantin bergambar bersama family Lisa sebelah ayah dari Indonesia

Pengantin bersama Adik n friends

with we ollss~Orange team

Menghantar pengantin lelaki ke Lisa hehe, #Dulang girls #AjisHandsome #PRUseason #SuamikuPengapit

Hantaran dari Lisa ke Ajis (9 dulang - Pink)

Hantaran dari Ajis ke Lisa (7 Dulang - Purple)

Selamat Pengantin Baru Lisa & Ajis

Alhamdulillah dpt jugak tgk korang bersanding, tapi tak sempat renjis, Orked berak pulak, hisshh budak ni, time ni la pulak, abis glams ibu tau...

with ibu2 gojes (nakkk jugak), dengan anak memasing

Makan Beradap/Makan Damai ,Pengantin baca doa makan (amin) - Juadah ditempah dari mak mertua Along, boleh layari Kak Lah Kuih kat FB utk tempahan (area Kuala Terengganu)

Eida pun datang dari Marang, lama tak jupe kan

Bergambar bersama pengantin

with mama & along (pun pkai oren) ikut tema belah Ajis

My anak angkat pun dtg. Pengantin with Ummar, Ain & Mak Ain - gembira dpt jupe, tapi sekejap sgt, nanti kite plan holiday sama2 ye darling

Group foto - geng-geng ben10,haha...ala k.mushi dah balik, aza tak sempat jumpe


Tq Wani sempat snap gambar bilik pengantin

Day 3 : Selamat Tinggal Kuala Terengganu

Gud Morning my little Sunshine, sian Orked mata dah bengkak kena gigit nyamuk

Jom g breakfast, stayed 3D2N at Ri-yaz including breakfast for two, ~ok-ok jelah makanan buffet yg disediakan kat VERANDAH restaurant ni, kena makan byk sbb a day before dpt makan sikit je sbb rushing nak g tgk Lisa & Ajis Akad Nikah, huhu brape kali g amek makanan


Nom nom nom ~Jemput tengok, actually saye paling suke bile bangun pagi2 time cuti, pegi breakfast! lepak2 smbil menikmati pagi yg segar...siyes best perasaan tu, compared to bangun dah nak tengahari, pegi lunch..Rasanye pagi tu mmg nyaman, tak kira lah kat mana pun...best

Orked makan ape tu? Penuh mulut...

Suasana dalam Cafe Verandah di Ri-yaz Heritage

Suasana kat Luar Cafe

Kat Lobby, dari sini boleh nampak kapal2 dan litar laut Monsoon Cup (litar laut?? hahaha)

Satu keunikan kat Ri-yaz ni, nak kemana-mana kena naik buggy sebab distance dari chalet nak ke lobby n swimming pool agak jauh, tak boleh bawa kereta sampai dpn chalet

In front of our room, scenery cantik, garden disekeliling pun nice tapi mlm byk nyamuk

Time to say gudbye - posing smtara menunggu buggy smp utk check out


Ha kan da cakap, kat ganu memang meriah, logo Parti Pas mahupun BN, mmg byk n siap ada kete kebal kat area marang ni

Ni baru rase pijak pasir kat pantai selepas 3hari berada di ganu, itupun on d way nak balik, singgah Pantai kat area2 Marang, xtau ape nama Pantai ni tapi cantik view..

Orked masih lagi takut ngn ombak, ingatkan da besar dia tak takut

Bila Orked tgk a few kids tengah mandi-manda sambil lambai2 kat dia, baru x nangis n berani nak turun n rasa air laut tu
3 Hari 2 Malam pegi terengganu macam tak cukup, yelah, shopping kat Pasar Payang je dah amik setengah hari, tak sempat nak jalan-jalan ke tempat lain, tapi takpelah, yang penting LISA & AJIS da kaweng!!! yey...... tu sbnr nye motif kami ke sana... Lain kali nak plan pegi pulau redang pulak... Saye happy sgt tgk kawan baek saye since dari 8 tahun yg lps akhirnye dah sah jadi isteri Azizudin, semoga korang bahagia sampai syurga...

Pesanan pada my hubby: Jangan lupe tunaikan nazar! Lisa & Ajis dah selamat nikah =)


Walaupun saye takde dlm gambar ni, still Luv this picture!

Bye



Wednesday, 24 April 2013

Zaman Cyber

Salam Guys!

Tak tau ler nak cakap apa..nowadays banyak betul gadjet yang canggih-canggih kat pasaran mcm cendawan tumbuh lak. Iphone, Ipad, Samsung Notes, Macbook, segala jenis Tab, tu tak termasuk Video games and bla..bla..bla... Bukan tak suka dengan sume kecanggihan teknologi yang ada, I just dont like those people who really obsessed & get flown away by all this gadjet including the application like facebook, twitter, whatssap, youtube, instagram and terbaru, candycrush ....aaaahhhh.... Sorry guys, bukan saye takde benda2 tu sume, ADA, tapi at a certain time, I think we r going to miss a "valuable" time that we suppose to spend with all the good people around us....u know, like having lunch with our friend, dinner with our family, or watching movies together while eating 'jajan' and borak2 psl jalan cerita movie tu yang scary or ntah ape2 cerita, lawak ke, boring ke dan sebagainye, etc.. I just missed to chitchatting and having great times without anyone of the groups looking at their phones, bukan lama pun lunch time, satu jam je kot... -Sedih- Harini aku cuba plak nak jadi macam orang yang selalu tengok fon tak henti2, (nak try rasa, best sgt ke main2 fon sambil menunggu makanan sampai, walaupun hp tak compatible utk download candycrush, aku baca je facebook, makanan dah sampai pun aku tak stop, saja nak jadi antisosial hari ni) Tapi u know what, aku rasa awkward siut...sbb selalunya aku lah manusia yang paling suka bercakap bersembang berborak bercerita mcm penglipur lara bila time lunch....tak best lah, and paling tak best kalau bile kite tgh bercerita kat org tu, orang tak pandang pun muka kite, sambil dgr cite kite, sambil main fon... I think that is not a proper way to act to a friend while he/she's talking! Tambah-tambah kalau dia tgh cerita psl problem dia.

Actually saye takde nak point kat sape2, I also sumtimes bz googling, blogging and instagraming as well, tapi rasanye buat sume tu bile tgh bersendirian, kdg2 je bile ada org watsapp tgh ramai2 tu reply la kejap, tapi tadi mmg saye purposely jadi seperti org yg tak henti2 tgk fon mase lunch tadi, to be honest saya rase tak best, memang tak best langsung. Conversation da menjadi kurang. Bile balik umah pun sama, hubby pun menjadi mangsa teknologi yang terlampau canggih ni. Risau nye anak membesar dalam dunia zaman cyber ni, kalau pegi restoran or jalan2 kat shopping mall, most of the kids even budak kecik baru tadika pun dah ada ipad, macam dah takde quality time dgn family. Takutnye bile Orked dah besar, dia tak suka communicate dgn ibu n abah, tau main fon je nanti...

Memang help to connect with people tapi kalau asik layan fb je boleh meruntuhkan rumahtangga org, ye dok?

Paling suka yang ni sebab saya suka gambar, dgn instagram, gambar tak cantik pun boleh jadi cantik


Ramai suka ni sebab boleh chatting free kalau ada internet connection, esok-esok anak nak cakap ngn ibu abah dia, whatsapp je, haih

Yeah, this is the new all-time favourite games for almost everyone with smartphone & fb! Nak ticket, nak nyawa...hurm~


Sebenarnye kecanggihan yg kite ada skrg ni ada baik dan buruk nye, terpulang pada kite sendiri whether to use it wisely or in the other way. Saya akui memang segala application dunia cyber ni banyak memudahkan kite especially to keep in touch orang yang jauh, utk promosi product, utk pekerjaan di ofis, utk menyampaikan maklumat dan lain-lain lagi, plus, it is cheap. Lagipun dah banyak tempat yang ada coverage utk berinternet But my advice, janganla sampai terleka and get carried away by it, sampai takde lagi masa-masa berharga bersama org tersayang.

PEACE yolss

Wednesday, 17 April 2013

Amirul & Haizrene's Wedding

 
Amirul dah balik dari honeymoon(Italy ye) tapi baru nak upload gambar wedding dorg, huhu. Neway hope this post will satisfied everyone who were always stop by to read my blog, yey. Thank u guys.

Dalam banyak2 my frens punye wedding, Amirul's wedding adalah paling grand setakat ini. Macam artis gitu, sampai sume org macam nak beli baju baru utk pegi their reception, haha including me =P. Tapi masa ni my hubby tak dapat ikut sebab dia ada company trip ke Phuket, wah untunglaaa.... g obersea, phuket lagi!

Ape2pun, memang best lah dapat invitation. Jom layan gambar.

Dewan PICC

Majlis lum start, so berposing la dulu, tunggu pengantin yang datang naik ferrari, ala, takde gambar

~with Bruno, lps abis makan, bruno trus balik sebab ada exam esoknye, tak sempat bergambar ngn pengantin


Menu of the day

Nom Nom Nom selamat menjamu selera

Cute Dessert

Tadaa...ni pelamin dorg...ada pearl besar lagi....

Izz dengan baju baru jahitan sendiri ye...*kagum*

with opismate, oh ye, saye suka make-up Azuin, u look gorgeous dear

Posing beramai-ramai adalah acara wajib


with bride n groom ~selamat pengantin baru~
Gift from Amirul & Haizrene ~TQ
The sweet couple, ni gambar taken from Azuin's iphone5, clear sket dari my samsung sob sob sob

Terima kasih Amirul for the souvenir from Italy. Mesti best kan honeymoon kat sana, antara tempat paling romantic didunia, en.hubby, bile kite nak pegi? Nak jugak VENICE! uuuuaaaaa nak honeymoon (gedik kan), ok bye u olls.

Wednesday, 10 April 2013

Atuk...

Semalam genap sebulan arwah atuk meninggalkan kami sekeluarga...sedih masih terasa.. Remember last entry pasal nina's wedding? Actually hari yang sama masa wedding dorang, atuk meninggalkan kami, anak,cucu dan cicit beliau. Sebab tu kalau perasan, takde pun gambar kiteorg pakai baju polkadot n baju kotak2 beramai-ramai masa nina sanding aritu sebab kebanyakkan dari kiteorg sume dah gerak ke hospital sebab keadaan atuk dah tenat, tapi syukurlah sebaik je majlis abis, lebih kurang pukul 6 ptg atuk menghembuskan nafasnya yg terakhir dihadapan hampir kesemua anak-anak, cucu-cucu dan cicit-cicit atuk...innalillah.... Kami redha dgn pemergian atuk, mungkin ini yg terbaik utk atuk sebab dah lama menderita sakit. Semoga Allah mengampunkan Atuk dan digolongkan bersama-sama org yang beriman. Semoga dgn izin Allah kite dpt berjupe lagi di alam yang lain..


Rinduuuu kat celoteh Atuk kesayanganku. Kehilangan org tersayang utk kali kedua selepas mak mertua tahun yg sama adalah sesuatu yang sgt sgt memilukan saye... =(     al-fatihah

Solat Jenazah utk Atuk - tak tertahan airmata semua yg ada masa ni

Selamat tinggal atuk

Selama hayat Atuk almost 90 years, I missed his kindness to all his cucu & cicit, he likes to chit chatting with us and always make us laughed =). I still remember his face especially when he smile and keep telling us funnies story, memang arwah seorang yg kelakar..

Comel kan Atuk? Atuk bersama anak bongsu nye, (Cu - my aunty)
Until atuk kena serangan strok berbelas tahun yg lepas, he was unfit and cannot walk like normal but he still happy as always especially cucu-cicit dtg melawat and borak-borak. Now Atuk da takde, I miss him so much. I know Opah missed him more than us but hopefully opah kuat dan tabah to face all this.

Raya 2008, masa ni along 1st time raya di terengganu rumah mak mertua, so takde gambar dia n hubby..neway tahun ni kami beraya tanpa atuk disisi =(

Al-Fatihah.

Monday, 1 April 2013

Nina & Faisal's Wedding


I can say how they met each other and fall in love is very unique and thats what we call JODOH. This is truly unique relationship as they both are connected to our family. I didnt said that they married cousins to cousins but Nina is my cousin and she married to Faisal, my brother in law's brother. Hehe, what a small world. So the best part is my sister and Nina share the same mother in law! And my mama and my aunty(my mama's sister) also share the same BESAN. Ok before we get confuse about this, lets enjoy a few picture taken from the reception. 



Oh, this is not Nina & Faisal as the groom & bride, this picture taken 4 years ago, where both Nina & Faisal were the pengapits for my sister & a.faiz(my brother in law), at this time they both didnt know each other, but as far as I know, Faisal already fall in luv with Nina =) Love at 1st sight la ni...~just a lil info how they met. ahaks


Sehari sebelum majlis (Friday nite), my aunty had a wish to do a Khatam Quran for all her sons and daughters together before the wedding reception. Termakbul juga hasrat dia untuk tgk anak-anak berkhatam al-quran. Yang paling tengah is Nina, the bride
Kiteorg smp lmbt sket kat surau ni, nasib baek majlis belum start, knape dgn kiteorg pkai polkadot ni? hehe, dari tadi duk mentioned unique couple, skrg nak mentioned jugak dorg nye tema for the reception is polkadot for gurls and baju petak2 atau kotak2 for guys, unik kan? So, we choose bright n colourful polkadot..hehe



Nina looks a bit nervous, but still can put a sweet smile on her face.


Oh ye, dorang sebelum ni tak penah bertunang sebab jarak ganu & perak agak jauh jadi masa merisik dulu consider bertunang secara tak rasmi, so before the Akad Nikah ceremony begins, they had a small engagement where the bakal mak mertua menyarungkan cincin pertunangan, wlupun hanya untuk setengah jam before menjadi isteri pula. hehe, tahniah


Setelah mendengar muqadimah dari Tok Kadi yg agak panjang, akhirnya Faisal & Nina diijabkabulkan ~alhamdulillah

Hantaran dari Nina to Faisal ~tema merah itam putih

Hantaran sepenuhnya gubahan dari my sis.. Gud job sis!

Hantaran dari Faisal to Nina


Pelamin


Bilik pengantin


Orked dan abah, susah nak amik gmb orked pandang camera skrg


My sis's family ~comel nye Thaqif
 
Ni 1st time tgk kenduri yang menghidangkan Nasi Ayam sebagai main menu utk tetamu, sangat sedap ok!



Juga disediakan pelbagai lagi menu tambahan berkonsepkan gerai-gerai di sekeliling khemah, ada booth ROJAK BUAH, LAKSA, BUBUR dan CENDOL. Tapi sayangnye tak sempat nak rasa laksa dan bubur, yang lain da selamat dalam perut, neway I love the concept, looks simple but attractive, so the guest have variety of food they can choose. 


This small corner beside VVIP's table is a dessert booth for the pengantin and VVIP guest from Terengganu special made by my aunty (yang tengah bizi menyediakan juadah beliau yang super sedap!) i can tell u dat cos curi2 rase her homemade pudding.. memang Maksu pandai masak..




Nina tengah bersiap untuk bersanding, her wedding dress is RED and black theme.


"Kompang dipalu...pengantin baru...lalala", sambil menyanyi2 sambil menaip..hehehe




Ceria je tgk Nina & Faisal, Tahniah & Selamat Pengantin Baru =)




Antara acara yang ada petang tu acara pengantin menabur gula-gula untuk budak-budak, tapi nampak dlm gambarr ni, mak budak pun join, hehe, Orked tak dapat join sbb terlalu kecil, klu join kompem jadi lauk sardin sebab budak-budak dan mak budak excited berebut utk kutip gula-gula, yang best nye, si Thaqif boleh berdiri tegak diam je kat tengah-tengah org ramai tu, akhirnye aunty2 thaqif yang tlg kutip n masukkan gula2 dlm poket dia, klakar la thaqif ni


Neway majlis berjalan dengan cuaca yang cerah dan meriah. Kepada Nina & Faisal, kalau berjalan-jalan di area Shah Alam, jangan lupa singgah di teratak kami di Desa Alam ye. Hope u guys loved our present yg tak seberapa tu dan cup cake hantaran tu. Selamat Pengantin Baru
 

Wednesday, 6 March 2013

Jemari

Jeng..jeng...jeng...tajuk agak jiwang kan? Hehe, sebenarnye tu nama restoran yang baru² ni aza n hubby berkunjung. Actually hari tu memasing bizi sangat, sampai terpaksa minte tolong mama amik Orked kat nursery, tapi tu semestinya berita baek utk mama n papa sebab dapat main² ngn Orked, the only cucu gurl dorang (setakat inilah ~ehehe). Tetiba dah almost senja time tu, mama call cakap tak payah amik orked kat umah dorg aritu, suruh kiteorg amik esok² je sebab dorang nak tdo dgn orked, hurm...oklah..terus cakap ngn hubby, jom g candle lite dinner...alang² dah berdua je nih..hehe...Cari punye cari restoran, akhirnye ternampak satu restoran yg nmp macam best. Kiteorg tak googling pun pasal restoran ni, trus je walk-in, and order. Restoran ni cozy je, takde la candle lite pun, tapi best je layan suasana n yg penting dapat spend time ngn hubby berdua-duaan..(tapi tercari² gak orked, sbb kalu dia ada, dia mesti tak sabar² nak makan n kompem kena melayan kerenah dia kat meja makan yg mmg sukar dikawal, rinduuuu) neway, sempat snap a few pics kat restoran JEMARI

Restoran Jemari, Seksyen 7, dekat² area JAKEL, GULATIS sume tu, kat sni byk restoran, kena round² sket nak cari restoran ni

Sebenarnye nak amik gambar deco² kat restoran ni, tapi macam segan pulak, so mintak hubby amik gambar aza tengah posing, tapi u olls layankan background dia je lah ek, ingored model dlm gambar ni hahaha


Sambil² menunggu makanan sampai, bergediks la dulu hehe

Yey, air dah sampai, hubby order air Sirap bandung selasih dan aza order limau kasturi asam boi, sedap!

Bagus jugak restoran ni, takde la menunggu lama sangat, dah sampai pun makanan, Nasi Putih with Tomyam Ayam utk hubby dan kuetiaw goreng basah for me, Siyes Tomyam dia memang sedap okehh, kuetiaw pun sedap, aza memang suke kuetiaw yang halus² tu, sekali mmg dorg nye kuetiaw yg halus², mmg sedap cuma agak pedas, so tgklah byk kan portion kuetiaw tu, tak dapat nak abiskan ~boleh tahan makanan kat sini, recommended
Tak ingat total bil berapa, tapi mebi next time boleh cuba menu lain plak. Seingat aza, kuetiaw grg RM6.50, tomyam ayam RM8.50, Hurm oklah tu average je harga dia, kat sini ada jugak set utk family n ala carte yg lain. Yang penting objektif untuk romantika dinner bersama suami tercapai...hehe