Monday, 3 December 2012

Ildiana & Hizami's Wedding

Wedding yang ditunggu², it was my best friend's wedding!!! 11.11.12, nice date... Selamat pengantin baru kepada Ildiana & Hizami, semoga berbahagia hingga ke akhir hayat, dikurniakan cahaya mata yang comel, sihat & soleh/solehah..Amin...


Nasib baik sempat sampai sebelum dorang akad nikah - at Masjid Al-Falak USJ 9, Subang Jaya

Walaupun berdebar², she still can gv a smile... ~ U look so sweet dear..

Yey...da selamat diijabkabulkan...Alhamdulillah ~terpancar kegembiraan di wajah dorg kan...

Orked jupe kawan, suke dia, sembang ape tu??... ~Eirva, anak kak Ilyanie

Sanding time, TAHNIAH both of u...

Makan Beradab ~boleh makan tak pengantin???

Acara memotong kek

Bergambar sambil menunggu Ayuni sampai

My sis pun datang...

She is my best friend! We've been friend since 1993 till now (19 years)   =)

Me, Ildiana and Ayuni (Kawan sekolah rendah dan menengah) ~Lama tak jupe Ayuni, nasib baik dapat jupe before bersalin, kalau tak, lambat lagi la nak jupe kan... Neway, tahniah Ayuni, Welcome to mummy's Club, next will be ildiana lah kan?? hehehe

Bila lama tak jupe, ada peluang je mesti amik gambar punye heee...

Try dukung Orked nak confirm jantina baby dlm perut..hehe (by the time I posted this entry, Ayuni dah selamat bersalin di DEMC Shah Alam, 23.11.12) Tahniah yank #baby boy, Ammar Zhafry bin Amirul Mustaqim

Yey, gembira sgt tgk korang akhirnya bersatu..dan lagi gembira bile dapat tau, kite berjiran, Selamat berpindah, nanti datang la rumah ye, boleh gosip² or masak sama² =p
Mode : Happy, happy dan happy... my best friend ever!!! Hopefully we will still be a good friends till d end ~ BFF...luv u..

Sunday, 25 November 2012

Reunion SSF @ D'Kayangan Steamboat

Akhirnya dapat juga berjumpa dengan kawan² satu course kat UTM dulu setelah beberapa tahun meninggalkan UTM, skudai...Ada yang dah kawin, dah ada anak dan yang still looking for the right person to end up with pun ada.. Yang penting saya happy sangat dapat berjumpa dengan dorang semua, walaupun ramai yang tak dapat datang sebab hal² yang tak dpt dielakkan, but we can called this as a beginning kepada reunion² masa akan datang lah kan..Hopefully in future ramai yang akan join...

Nampak yummylicious kan..fuhh memang layan...sedap, kat D'kayangan Steamboat Shah Alam was our reunion's.. this was my 2nd time being here.. recommended la for steamboat's lover..

Barbeque & grill food pun ada, variety la kat sini..not bad jgk rasa dia, especially ikan pari and sosej...(bertambah jugak la makan..hehe,bile nak diet ni)

We ollls~ from left, me, daniel, my hubby (kat belakang tengah suap anak makan), wani, lala (with ehah's daughter), anyra & kat depan skali ehah with her son (dah dua anak ehah, tapi maintain cun giteww...)

Cerita ape tu Anyra, happy je..gossip ker?? hee....

Berkenal-kenalan...yang klakar tu, daniel siap panggil my hubby...abang...my hubby tanya soalan, mesti dia jawab sambil 'ye bang'... =p

Peace...tengok hubby anyra, masih makan...lala pun takmo kalah...dessert time =)

Bergambar kenangan sebelum balik, time ni ehah dah balik..hopefully dapat jumpa korang next reunion..bile tu???
Tq kepada Lala dan Anyra yang bertungkus lumus organized so called reunion SSF ni.. harap pada masa akan datang, kita dapat organize reunion yang lebih meriah dan mendapat sambutan ramai...yeyyy..till c u again next time...chow...

Friday, 9 November 2012

Beid & Wiwit's Wedding

Selamat Pengantin Baru Beid! U both looks so sepadan n i luv ur wedding dress, classic sgt songket tu dengan belt besi emas yang zaman my opah pakai dolu² tu dan diserikan dgn kain yang sudah dimodenkan.. so fashionable. I like!

Beid is my roomate tahun 2 kat UTM dulu. Last jupe rasanya masa at my wedding kot...Lama tuuuu, Orked dah setahun baru jupe beid balik..and this time we met at ur wedding! Yey.. Happy sangat...Teringat sangat zaman kat UTM, bila Beid balik umah atau gi mana², Beid suh aza jaga hamster beid.. Seb baek la aza tak takut hamster... Dan teringat jugak ada satu masa tu, Aza sedih sangat, pastu Beid & Duha ajak pegi karaoke and jalan² kat jb cuci mata, memang release tension lah dengan korang, BEST! Sekarang kita suma da kawin..yey..harap Beid bakal jadi hot mommies macam Aza and Duha (ahaks) =)

Beid and Wiwit, The Groom & The Bride

Hello Orked..1st time Beid jupe Orked... Salam salam...pandai anak Ibu salam aunty & uncle...cepat aunty, kasi kawan utk Orked hee....

Berposing bersama pengantin adalah acara wajib! =)

Erkk apa tu sayang? Perut sayang dah bonnnccciittttt...hehehe, makan banyak sebab nasi myk dengan lauk nye sedap² belaka especially daging masak itam tu kan sayang..yummy..

Ok bye Beid, nak balik dah..

Sempat hubby amik gambar bunga manggar, comel, lain dari yang lain..lupe nak tanya, buat sendiri ke, as I know her, she is really good at making things by her own creativity..

Me & Beid ~ you look gorgeous darling...
Kepada Beid & Wiwit, Selamat Pengantin Baru, Semoga hari² yang mendatang adalah hari² yang sangat romantis, ceria, bahagia dan sihat selalu... last but not least, may Allah bless u guys till syurga..

Wednesday, 17 October 2012

Eliz & Kian Wedding

Welcome to the club! Happy newly wedd to Eliz & Kian. Another couple from ABB married! I still remembered, when me and hubby went to sunway pyramid (dating), we kantoi dengan Eliz & Kian. They also pegi dating but we didnt realize them, so the next day, eliz asked me, " u and radzuan couple ke? we saw u guys yesterday" hee... Now they also happily married! Congrats...

Some photos taken from the reception : @ Grand Ballroom, Tropicana Golf & Country Resort (Damansara)

Me and hubby - Orked sampai tertido

Mana Orked pandang tu, camera in front la darling

So sweeeet - Ayu n Afam tengok ape tu

with Achuli Orked

Makan time..Orked suka timun tapi dia tercekik pulak aritu makan timun, abis muntah, seb baek atas pinggan, klu tak abis baju glamour ibu..~hee

Menu of the day : Spring garden combination hot and cold appetizer, Steam Fish with ginger & garlic(my hubby suka sgt),  Sharkfin Soup, Crispy Chicken Roasted (a bit sour but sedap jugak) & soda for muslims

Pan-fried Tiger Prawn, Braised Mushroom & veggie, Fried rice in Lotus leaf, Longan with fungus & gingko and  some kuih for dessert

Orked baru bangun tidur

Lisa & Wani

Say cheeeese (semua senyum nampak gigi)

Luv its red roses arch

Their Walkway also very nice, I like (thanks Ajis & lisa sudi jadi model walkway hehe)

Haruslah bergambar di walkway kalau dah suka dgn walkway dorg kan..

Lagi bergambar kat sini

We olls

Fiza sempat bergambar dengan Elizabeth (cute bride la u eliz)

Us with the bride and groom

Cute meja pengantin (yang penting, ada bunga orchid kat belakang tu)

Posed at their backdrop

Perfect Love Soon...InsyaAllah...

Next couple from ABB gonna get married?? =p

Tropicana Golf Club ni memang one of the luxurious places kat sini, wow terasa macam Org Kaya sekejap hahaha

For Eliz & Ah Kian, thanks for the invitation, we hope that both of u will be blessed with cute kiddies like mine (hahah) perasan la pulak...neways, happy married!